מהו קמפיין ברשת חברתית ?
ואיך מבצעים אותו נכון?

אחת מההוצאות הגדולות ביותר לעסקים קטנים היא בניית נכס דיגיטלי כגון אתר אינטרנט / דף נחיתה לעסק, אך ללא ביצוע פרסום הנכס לא יהיה אפקטיבי ולכן לאחר בניית האתר / דף הנחיתה יש לבצע קמפיין פרסום מותאם ברשת חברתית או בגוגל או בשניהם שלאט לאט הופך להוצאה קבועה, היא ההוצאה על הפרסום ברשת החברתי באופן ממומן. בכדי להגדיל את החשיפה וכמות המבקרים באתר / דף הנחיתה וכן גידול המכירות מכאן שאין מנוס מלנהל קמפיין פרסומי שרץ לאורך כל חיי העסק או המוצר.

קמפיין ממומן יעזור לנו לחשוף את העסק שלנו ויביא להכרות ומעורבות באתר ודף העסקי ויפרסם את המוצר שלנו לקהל יעד ממוקד ויגדיל את פוטנציאל המכירה שלנו, אתם בוודאי שואלים למה?
כי ככל שיותר קהל יעד רלוונטי ייחשף למודעה שלכם כך שם העסק / המותג ייכנס לתודעה טוב יותר ויקדם את סיכויי המכירה קמפיין פרסומי שכזה ברשת החברתית נקרא בשפה המקצועית גם “קמפיין SMM“.

ההסבר למונח ראשי התיבות SMM הוא Social Media Marketing והמשמעות היא עלות פרסום לחשיפות של המודעה, אנחנו משלמים לפייסבוק עבור כל הופעה של הפרסום בפייד או בשותפי פרסום כמו אינסטגרם.

את הקמפיין הזה נריץ ישירות בפייסבוק, אף על פי שאפשר להריץ קמפיינים דומים גם ברשתות נוספות כגון: גוגל אינסטגרם ועוד… זה לא אומר שלא נריץ אותם במקומות נוספים, אך חשוב קודם שנדע להפעיל אותם נכון בכדי להפיק מהם את המיטב, ורק אחרי שהם עובדים כראוי ולאחר אופטימיזציה מרבית, נעבור הלאה לפלטפורמות פרסום נוספות.

אז מה זה בדיוק קמפיין SMM?

קמפיין SMM הוא קמפיין שאנחנו מריצים ברשת חברתית ודומה מבחינות רבות לקמפיין הממומן המקביל שמריצים בגוגל ובערוצים נוספים. ההבדלים המהותיים הם באופן עיצוב המודעות (האופטימיזציה הראשונית), קבלת ההחלטות והמיקומים בהם המודעות מופיעות, ומי הם קהלי היעד.

להבנת הדוגמא: בגוגל לצורך העניין כאשר אנחנו מתחילים קמפיין PPC על המוצר או השרות שלנו, הוא מוצג באותו האופן בדיוק כפי שיוצג בתוצאות החיפוש אך תתווסף לו המילה מודעה (AD) בסמוך לקישור בראש התוצאה. ומודעות הללו מופיעות לפני תוצאות החיפוש ובסוף תוצאות החיפוש.
כמו כן, יש משמעות למילים או הביטויים בהן בחרנו לפרסם את דף הנחיתה או המוצר שלנו. כאשר התחלנו קמפיין PPC אלו הן מילות המפתח.

לעומת זאת כאשר מקימים קמפיין בפייסבוק אין לנו מילות מפתח אלא מיקוד אזורים ומיקוד קהלים.

מהם סוגי הקמפיינים הקיימים?

הקמפיינים הממומנים מתחלקים למספר סוגים:

הראשון הוא סוג של קמפיין מיקוד להמרות: הקמפיין פונה לקהל יעד שנמצא בו פוטנציאל גבוהה להמרה קרי רכישה אונליין או לידים. החשוב בקמפיין המרות הוא הצורך להטמיע פייסבוק פיקסל בדף הנחיתה והגדרת המרה, על פי המידע מפייסבוק קמפיין המרות עובד בצורה טובה זה קמפיין שמקבל טווח של 15-20 המרות ביום

השני הוא קמפיין Traffic (תנועה), קמפיין טראפיק חשוב לצורך הבאת תנועת גולשים רבה ככל האפשר לדף הנחיתה או לאתר שלנו. הטרה בהגדרת יעד תנועה לדף הנחיתה או האתר היא למעודד את האלגוריתם שיציג את המודעות לאנשים שיש סיכוי סביר שילחצו על המודעות שלנו.
האתגר הגדול עם קמפיין טראפיק הוא שהקמפיין גם מושך הרבה סקרנים, וגולשים שאינם מוכנים לרכישה, ולמרות זאת, קמפיין כזה מגביר לחשיפה גדולה ורחבה לדף הנחיתה או לאתר שלנו.

השלישי הוא קמפיין לידים / Lead Generation, קפמיין ליצירת לידים של פנימי של פייסבוק מאפשר לקבל ולשמור לידים ללא צורך בדף נחיתה או אתר ורישום מורכב או יציאה מדף הפייסבוק
כל מה שצריך לאסוף זה מס’ נייד ומייל וכל השאר פייסבוק ממלא.

החסרונות העיקריים של קמפיין לידים הם:

  1. הלידים נחשבים ללידים קרים – שהגולשים פחות מכוונים רכישה
  2. רוב הלידים אינם רלוונטים – בדרך כלל עקב הקלות של השארת פרטים
דף נחיתה לעסק קטן = מהו קמפיין PPC לדף נחיתה ואיך מבצעים אותו נכון?