אז מה זה בעצם דף נחיתה ?
המענה לשאלה אז מה זה בעצם דף נחיתה היא מורכבת ממספר רחב למדי של תשובות. בעצם דף נחיתה לעסק נוצר כדי שלקוח יוכל לגלוש לאתר אינטרנט ולהבין בזמן קצר מאוד כ- 8 שניות מסר/ים מסוים/ים אשר יניעו אותו לפעולה כמו להירשם לשירות מסוים. זו מטרת דף נחיתה לעסק קטן ועסק בכלל. מתוך כך יש להבין מהו מבנה דף הנחיתה ובעזרת אילו כלים ניתן להקים דף נחיתה כזה. כיום בעלי עסקים רבים משתמשים בדפי נחיתה בכדי לקדם את העסק שלהם אל העידן הדיגיטלי והטכנולוגי. שימוש בדף נחיתה יכול להפצת העסק שלכם כך שיוכר יותר יותר בקרב הלקוחות השונים. ועם זאת דף נחיתה משמש ככלי שווק לעסק שלכם על פני מגוון אפשרויות. בהמשך אנסה לתאר ולהסביר את המשמעות של דף נחיתה ועל מגוון של אפשרויות הקיימות בו.
פשטות דף הנחיתה
דף נחיתה לעסק מאופיין בכך שהוא בעל מטרה ברורה ביותר. זו תשובה נוספת על השאלה אז מה זה בעצם דף נחיתה. מטרה זו מתחילה ונגמרת בצורך לגרום ללקוח לבצע פעולה ולהתחבר לעסק שלכם כך שתיווצר אמינות בצורה מהירה. והביטוי לכך מקבל בעצם אישור בכך שהלקוח מסכים ומשאיר את פרטיו ונרשם לדף הנחיתה כדי שנוכל ליצור איתו קשר בהמשך, כאשר בונים דף נחיתה איכותי מזמין ואטרקטיבי יש לנו פוטנציאל גבוה יותר לחשוף ולגייס לקוחות אל העסק שלנו. מצב זה הופך את הלקוח למנוי/חבר של העסק שיחזור שוב ושוב לצרוך מהעסק שלכם
דף הנחיתה ככלי להעברת מסרים
אופציה נוספת לשימוש בדף נחיתה היא להעביר מסרים שונים ומגוונים לאינטרנט מעסק שלכם. בבניית דף נחיתה נדאג שבעל העסק יקבל דף נחיתה פשוט שבעזרתו יוכל לשלב אלמנטים עיצוביים אשר יעבירו את המסר וחזון העסק. ניתן לשלב מגוון תמונות של מוצרים או אובייקטים שיגרמו ללקוח להתבונן בדף הנחיתה ויקבל אסוציאציות מסוימות. ועם זאת לשלב לוגו של העסק בדף הנחיתה, ניתן לעצב את צבע דף הנחיתה בצבעים המייצגים / קשורים לעסק עצמו. מכיוון שישנם עסקים אשר מזדהים עם צבעים מסוימים לכן יש צורך שדף נחיתה ישתמש בצבעים אלו. בנוסף אפשר ליצור תוכן ייחודי ואיכותי, בכלי העיצוב השונים הקיימים בדף הנחיתה כגון: גופן ייחודי, תמונה מעניינת וכ"ו
עיקרו של דף הנחיתה קצר ולעניין
מענה נוסף לשאלה אז מה זה דף נחיתה לעסק, למעשה זוהי כתובת דומיין אינטרנט אשר כולל כמות מסוימת של מידע שמעביר באופן ברור את מטרות העסק ונועד לעניין ולחבר את הלקוח. המבט צריך להיות שדף הנחיתה עובד על פי עיקרון המידע / התוכן הנכון ללקוח הרלוונטי. יש תפיסה שטוענת שככול שהתוכן הוא פשוט קצר וברור יותר כך לקוחות פוטנציאלים יתחברו לעסק באופן מהיר ומשמעותי יותר, בעל העסק צריך לבחור בקפידה יתרה את התוכן שהוא שיכלל בדף הנחיתה לעסק. כך שצידע ותוכן איכותיים מובילים לדף נחיתה מנצח.
מה הפעולה הדרושה מהגולש? דוגמא: מלאו את הפרטים שלכם
היעד הסופי של דף נחיתה לעסק הוא שלקוחות פוטנציאלים ישאירו פרטים, יירשמו לשרות מסויים וכ"ו בדף הנחיתה. לכן צריך לדאוג שיהיה להם הביטחון להשאיר את הפרטים האישיים שלהם באופן בטוח בלי שפרטיהם יגיעו למקומות לא רצוים ועם זאת ירשמו את הפרטים במהירות לתת מקום להיסוס ולחשוב עם עצמם על שלב זה. למעשה שלב השארת הפרטים או הרישום הוא השלב החשוב ביותר ולכן יש לכתוב טקסט מניע לפעולה, וליצור שדות מילוי פרקטיים ומעוצבות באופן איכותי וזמין על מנת לייעל ללקוח את המילוי ולא יבזבז זמן רב במילוי הטופס בדף הנחיתה.
קיימים מגוון סוגי דפי נחיתה לעסק
קיימים מגוון סוגי דפי נחיתה שמטרותיהן שונות. כנזכ"ר לעיל ישנם דפי נחיתה שמיועדים לצורך הרשמה לכנס / הרצאה או אירוע מסוים. יש דפים שמטרתם ליצור אמינות לבית העסק מול הלקוח וישארו פרטים שבעל העסק יוכל לחזור אליהם. יש דפי נחיתה שמטרתם לבצע מכירת מוצר והם נקראים גם דפי מכירה שכלול בהם האפשרות לסליקת אשראי שבעת התשלום של הלקוח מבוצעת מכירת המוצר, כך שכל דף נחיתה הוא עולם ומלואו ויש לבנות אותו באופן האיכותי ביותר.
לסיכום, דף נחיתה הוא תחום רחב ביותר אשר כולל אפשרויות רבות. אם אנחנו רוצים לדעת מה זה דף נחיתה הרי שישנו צורך להבין את המטרות השונות הקיימות בכל דף ודף. בנוסף ישנו צורך להבין מהן האפשרויות לעיצוב דף נחיתה. על מנת שבעל עסק יוכל לקחת את העסק שלו לשלב הבא עליו ליצור דף נחיתה איכותי.