You are currently viewing אתר תדמית לעסק שם דומיין וסימן מסחרי

אתר תדמית לעסק שם דומיין וסימן מסחרי

אתר תדמית לעסק ולמי שייכת זכות היוצרים?

אתר תדמית לעסק וזכויות יוצרים ?

—-

הדומיין וסימן המסחר הינם צמד אשר משפיע רבות על ההכרה בבתי עסק במאה ה-21. פעמים רבות עולה השאלה האם מתקיימים יחסי הגומלין ביניהם ובמידה וכן מהם? במאמר זה ננסה לתת לפרט על קצה המזלג את העקרונות הנוגעים לכל אחד מהם בנפרד ולשניהם גם יחד.

אז מה בין הדומיין וסימן המסחר?
הדומיין (מתחם) מהווה את הכתובת המשמשת לאיתור דפים ברשת האינטרנט (למשל, www.esivan-law.co.il). בכדי לעשות שימוש בדומיין יש לרכוש אותו על ידי אחד מהגופים שהוסמכו לכך על ידי איגוד האינטרנט הישראלי ובכפוף לאישור הרוכש כי: "כי הקצאת שם המתחם והשימוש בו ע"י המחזיק המיועד לא יפרו זכויות של צד שלישי".

לעומת זאת, הבעלות בסימן המסחר מוענקת בכפוף לאישור פנייה, המתבצעת לרשם סימני המסחר, בהתאם לפקודת סימני המסחר. כידוע, הבעלות בסימן מסחר מעניקה את הזכות לעשות בו שימוש ייחודי לגבי סוג הסחורה או השירות.

אם כך, מי גובר – הדומיין או סימן המסחר?
ובכן, באופן כללי, המגמה הברורה בפסיקה היא שסימן המסחר הוא שגובר וזאת בהתאם לפקודת סימני המסחר שמעניקה את הזכות לשימוש בלעדי לבעל סימן מסחר רשום. בפרשת סלקום נ' אקוונט נפסק כי הרישום של דומיין אינו מבסס באופן וודאי את הזכות לעשות בו שימוש והוא כפוף לכללי איגוד האינטרנט הישראלי שהובאו לעיל. כך גם בפרשת לשכת עו"ד נ' בן דוד נפסק כי במירוץ זכויות בין מתחם hapraklit.co.il שנרשם באיגוד האינטרנט הישראלי לבין לשכת עו"ד שרשמה את סימן המסחר "הפרקליט" גוברת זכותה של לשכת עו"ד. עם זאת, כאשר בעל דומיין "מפר" סימן מסחר, עדיין עומדות לו הגנות שונות שבחוק, כמו ההגנה בשל שימוש אמת כבדוגמה שבפרשת טומי הילפיגר, שם נפסק כי הדבר ייבכן לאור מבחנים שנקבעו בפרשה אחרת בשם טוטו זהב.

סיכומו של דבר
בטרם בחירת שם לעסק, רכישת דומיין וכל מהלך מיתוגי אחר, ישנה חשיבות רבה להיוועצות בעורך דין קניין רוחני. עורך דין ממשרד אבריאן סיון -ושות', יוכל לכוון אותך היטב לדרך היעילה והנכונה בבחירת שם לעסק ובכל התמודדות הנוגעת לסימני מסחר ובחירת דומיין.

***מאמר זה מוגן בהתאם לדיני הקניין הרוחני וזכויות יוצרים. המאמר מובא כשירות לציבור ואין לראות בו תחליף לייעוץ משפטי פרטני***

—-

בפוסט זה אנסה להסביר למה צריך אתר תדמית
מאחר וידוע כי 
אתר תדמית בדרך כלל הוא אתר קטן ולא גדול מבחינת כמות הדפים והעמודים שיש באתר.

לדעתי בימינו כל בעל עסק צריך ייצוג ברחבי הרשת ומטרתו של אתר התדמית הוא לייצג באינטרנט 
את החברה או בעל המקצוע לעיתים קרובות אתר התדמית יהיה בעל כמות קטנה של דפים, ובדרך כלל 
יכיל: דף הבית, דף אודות, דפי שירותים בלוג ולעיתים גם גלריה.

אז למה צריך אתר תדמית ?:

  • שישמש ככרטיס ביקור דיגיטלי – לדוגמא התעניינות בשירות שאתם נותנים, כך תוכלו לשתף אותו באתכם כך יוכל להתרשם עליכם ומעבודתכם.
    נכון להיום אנו עושים בעיקר חיפושים בגוגל ובמידה ומחפשים אתכם או את השירות שלכם יוכלו להגיע לאתרכם ולהתרשם טרום השיחה אתכם.
  • הזדמנות ללקוחות חדשים – באתר תדמית כדאי מאוד לכלול הנעה לפעולה טפסי הרשמה ופרטים ליצירת קשר על מנת להעלות את הסיכוי שגולש יהפוך ללקוח

מי צריך אתר תדמית ?

אתרי תדמית מתאימים לרוב המקצועות והתחומים:

  • שמאים
  • עורכי דין
  • חברות הייטק
  • מכוני כושר
  • מטפלים
  • קבלנים
  • חשמלאים
  • גינון
  • שיפוץ זגגות וכ"ו
  • כיום אנו מחפשים כמעט כל דבר באינטרנט, ואם רואים שאין לכם אתר, הם עלולים לעבור למתחרה

העיקרון של של אתר תדמית שישמש זירה כמקום מפגש דיגיטלי בין המתעניין לבין העסק וזה נכון לכל תחום

טיבו נמדד באופן ההגדרה והעבודה על אפיון אתר התדמית, לפי תבנית מסוימת תכנון ויישומו באופן עדין ומורכב מאוד.
הייחוד של אתר תדמית הוא ביכולת שלו להציג תדמית של חברה, עסק בן אדם פרטי באופן מושקע,
עוצמה ומסר או אפילו מסרים מהותיים ומשמעותיים לעסקים גדולים כקטנים ואף לחברות יוניקורן ענקיות ובלי קשר לכמות העובדים, מיקום וגודל העסק.
אתר תדמית שנמצא ברחבי הרשת משמש לתדמית החברה, הארגון או השרות שהגולשים שמתעניינים ומחפשים שירות, מוצר או חברה
משמש בעצם המקום הראשון שהגולשים מגיעים אליו ונחשפים לתדמית החברה, הגולשים שמגיעים לאתר תדמית העצם היחשפותם יכולים להפוך להיות לקוחות החברה או העסק 
שמוצג להם באתר התדמית שלהחברה. 

כתיבת תגובה