אתר תדמית לעסק ולמי שייכת זכות היוצרים?
אתר תדמית לעסק וזכויות יוצרים ?
—-
סעיף 34 לחוק זכות יוצרים קובע כי:
"מעביד הוא הבעלים הראשון של זכות היוצרים ביצירה שנוצרה על ידי עובדו לצורך עבודתו ובמהלכה, אלא אם כן הוסכם אחרת."
כלומר, יצירה שיצר עובד תהיה שייכת למעביד בהתקיים כל ארבעת התנאים המצטברים הבאים:
- יוצר היצירה הנו עובד ומתקיימים, הלכה למעשה, יחסי עובד – מעביד בין היוצר לבין המעביד.
- היצירה נוצרה במהלך העבודה – כלומר יצירה שיצר העובד בשעה שלא היה במסגרת העבודה אינה שייכת למעביד.
- היצירה נוצרה לשם העבודה – כלומר יצירה שנוצרה שלא לשם העבודה שייכת ליוצר ולא למעביד.
- לא הוסכם אחרת בהסכם בין הצדדים – במידה ובין העובד למעביד יש הסכם כלשהו הנוגע לעניין זכויות היוצרים הרי שההסכם גובר.
יודגש כי לשון החוק מטילה את נטל ההוכחה על כתפי העובד הטוען כי זכויות היוצרים שייכות לו ולא למעביד.
***מאמר זה מוגן בהתאם לדיני הקניין הרוחני וזכויות יוצרים. המאמר מובא כשירות לציבור ואין לראות בו תחליף לייעוץ משפטי פרטני***
—-
בפוסט זה אנסה להסביר למה צריך אתר תדמית
מאחר וידוע כי אתר תדמית בדרך כלל הוא אתר קטן ולא גדול מבחינת כמות הדפים והעמודים שיש באתר.
לדעתי בימינו כל בעל עסק צריך ייצוג ברחבי הרשת ומטרתו של אתר התדמית הוא לייצג באינטרנט
את החברה או בעל המקצוע לעיתים קרובות אתר התדמית יהיה בעל כמות קטנה של דפים, ובדרך כלל
יכיל: דף הבית, דף אודות, דפי שירותים בלוג ולעיתים גם גלריה.
אז למה צריך אתר תדמית ?:
- שישמש ככרטיס ביקור דיגיטלי – לדוגמא התעניינות בשירות שאתם נותנים, כך תוכלו לשתף אותו באתכם כך יוכל להתרשם עליכם ומעבודתכם.
נכון להיום אנו עושים בעיקר חיפושים בגוגל ובמידה ומחפשים אתכם או את השירות שלכם יוכלו להגיע לאתרכם ולהתרשם טרום השיחה אתכם.
- הזדמנות ללקוחות חדשים – באתר תדמית כדאי מאוד לכלול הנעה לפעולה טפסי הרשמה ופרטים ליצירת קשר על מנת להעלות את הסיכוי שגולש יהפוך ללקוח
מי צריך אתר תדמית ?
אתרי תדמית מתאימים לרוב המקצועות והתחומים:
- שמאים
- עורכי דין
- חברות הייטק
- מכוני כושר
- מטפלים
- קבלנים
- חשמלאים
- גינון
- שיפוץ זגגות וכ"ו
- כיום אנו מחפשים כמעט כל דבר באינטרנט, ואם רואים שאין לכם אתר, הם עלולים לעבור למתחרה
העיקרון של של אתר תדמית שישמש זירה כמקום מפגש דיגיטלי בין המתעניין לבין העסק וזה נכון לכל תחום
טיבו נמדד באופן ההגדרה והעבודה על אפיון אתר התדמית, לפי תבנית מסוימת תכנון ויישומו באופן עדין ומורכב מאוד.
הייחוד של אתר תדמית הוא ביכולת שלו להציג תדמית של חברה, עסק בן אדם פרטי באופן מושקע,
עוצמה ומסר או אפילו מסרים מהותיים ומשמעותיים לעסקים גדולים כקטנים ואף לחברות יוניקורן ענקיות ובלי קשר לכמות העובדים, מיקום וגודל העסק.
אתר תדמית שנמצא ברחבי הרשת משמש לתדמית החברה, הארגון או השרות שהגולשים שמתעניינים ומחפשים שירות, מוצר או חברה
משמש בעצם המקום הראשון שהגולשים מגיעים אליו ונחשפים לתדמית החברה, הגולשים שמגיעים לאתר תדמית העצם היחשפותם יכולים להפוך להיות לקוחות החברה או העסק
שמוצג להם באתר התדמית שלהחברה.