11 סיבות למה דף הנחיתה שלכם לא עושה את העבודה, ומה הפתרון לכך.

אחד התפקידים המשמשים את דף הנחיתה לעסק הוא לאסוף לידים (לקוחות פוטנציאלים) או מכירת מוצר / שרות. זה ממש מתסכל שהלידים / המכירות לא מגיעים למרות שהשקענו בדף נחיתה ופרסום. אם אתם מרגישים את המצב המתואר או שמניחים כי מצב אי ההמרה קשור לדף הנחיתה, אני ממליץ לבדוק את 11 הסיבות האפשריות לכך בצורה מידית. לפעמים אפשר למצוא שאחד מהם או יותר לא תקינים.

הסיבה הראשונה:

קריאה לפעולה – כוונת דף הנחיתה היא להניע לפעולה את הגולש לפעולה שהגדרתי כגון: השארת פרטים/ הרשמה לניוזלטר / הרשמה לסדנה וכ"ו. שגיאה נפוצה במקרה הרי שאין הנעה לפעולה ובמקרה טוב יותר היא בנאלית כגון: שלח, לחץ כאן, פרטים נוספים וכ"ו.

הסיבה השנייה:

היא בדרך עיצוב דף הנחיתה לדוגמא: הפעולה של הנעה לפעולה נמצאת במקום בעייתי ולא נראה אטרקטיבי מתחת לאובייקט אחר אך הצבע / הגוון לא אטרקטיבי.

המלצה – למקם את הקריאה לפעולה במיקום בולט וצבע בולט ביחס למיקום כדי שהגולש ישים לב אליה ומתוך הבנה ברורה של הפעולה שהוא צריך לבצע.

הסיבה השלישית:

תמונה = 1000 מילים, האם זה תמיד נכון ? (שימוש לא הגיוני בתמונות) אפשר להבין מכך שגם תמונה יכולה ואף רצוי שתתרום להנעת הפעולה של הגולש, מצד שני תמונה לא איכותית / לא רלוונטית מעביר מסר של חובבנות וחוסר אמינות או מצד שני תמונה מרובת אלמנטים וצבעים עלולה לגרום לסטייה מההנעה לפעולה.

המלצה – תמונות באיכות גבוהה שצולמה על ידכם או על ידי צלם מקצועי באיכות גבוהה, כמובן שיש תמונות במגוון אתרים ומאגרי מידע פחות מומלץ עם זאת לא להשתמש עם תמונות שאחרים צילמו אלא אם כן קיבלתם אישור מפורש זכויות יוצרים זה עניין יקר.
טיפ: זווית התמונה תכוון לכיוון של ההנעה לפעולה.

שאלה בעלת מגוון דעות: מה אורך דף הנחיתה הרצוי ?

כמו שנאמר בשאלה מגוון רחב של גישות ויישום לדף הנחיתה, דף נחיתה ארוך עם מס' הנעות לפעולה, דף נחיתה קצר עם והנעה לפעולה במקום מושך, ולדעתי נשמע הכי הגיוני לפי השרות / המוצר.

הסיבה הרביעית:

דף הנחיתה אינו מתאים למודעות הכוונה שלדף הנחיתה אין חוט מקשר לתוכן שפורסם במודעה שניתבה את התנועה אליו. מצב זה ניכר לעיתים בעת ביצוע אופטימיזציה למודעות על מנת להגדיל את כמות הקליקים על המודעה לדוגמא: הבטחה מסוימת במודעה בפער משמעותי מהתוכן שבדף הנחיתה ואז הגולש מקבל או מפרש את המסר עובדים עליי לכן מתבצעת נטישה.

המלצה – בעת בניית מודעה המפנה לדף הנחיתה יש לוודא שדף הנחיתה הוא מעין המשך למודעה ויש הלימה בין המודעה לדף הנחיתה.

הסיבה החמישית:

טעינה ארוכה של דף הנחיתה על פי בדיקה התברר כי יחס ההמרה יכול להשתפר בכ- 14% במידה וזמן הטעינה התקצר לכ- 2 שניות. לפי מחקר שבדק את הנושא נתגלה הממצא הבא 47% מכלל הגולשים מצפים לעליית דף הנחיתה תוך 2 שניות או פחות, קיימים מספר גורמים המשפעים על זמן טעינת דף הנחיתה.

המלצה – בעת בניית דף נחיתה ובדקו אילו אלמנטים עלולים להשפיע על זמן הטעינה.

הסיבה השישית:

תנועה שהולכת לאיבוד מומלץ כי דף הנחיתה לא יכיל קישורים יוצאים לרשתות חברתיות / מאמרים / דפים אחרים וכ"ו מכיוון שאנו צריכים לצאת מנקודת מבט שמבחינתנו לגולש צריכות להיות שתי אופציות שאנו רוצים שהגולש יבצע מילוי טופס או פעולה אחרת שהיא מטרת הדף. כיוון שקישורים חיצוניים יסיטו את הגולש וייצא מדף הנחיתה שגורם לנטישה ואיבוד התנועה וכתוצאה מכך לאבד המרות, עם זאת נבדק שהעלמת תפריטי הנווט בדפי נחיתה מאפשר את הגדלת יחס ההמרה בכ- 28%.

המלצה – בעת בניית דף נחיתה דאגו שלא יהיו קישורים יוצאים ואלמנטים אחרים הגורמים לאיבוד תנועה והמרה.

הסיבה השביעית:

עיצוב טקסט לא תקין לדוגמא כותרת עיקרית לא נראית או לא ברורה בחלקו של ראש הדף, לאחר כותרת ראשית יש צורך בכותרת משנה ברור להכוונת הגולש, סידור בנקודות ולא קטע טקסט עמוס או שימוש בגופן לא ברור ולא קריא עיצוב צבעים לא מתאים ואו לא אטרקטיבי, שגיאת כתיב מרווח בין פסקאות ובין מילים.

המלצה – בעת בניית דף נחיתה דאגו שיהיו תבליטים כותרת גדולה וברורה בראש הדף , צבעים אטרקטיביים, גופן גדול וברור רווחים בין הפסקאות.

הסיבה השמינית:

העתקה מהמתחרים הפעולה של התקת מתחרים מאוד נשכיחה בקרב מנהלי השיווק שבודקים מה המתחרים עושים ואז הם עושים אותו דבר, ויוצאים מנקודת הנחה שהמתחרה עושה משהו נכון ויש לו תוצאות אך ברוב המקרים מעתיקים את טעויות המתרה או במקרה הטוב ביותר זה יוצא אותו דבר.

לקוח באופן כמעט טבעי יגלוש לדף הנחיתה וישאיר פרטים במקום שבו יקבל את העסקה הכי טובה לדוגמא: במידה והמתחרה מציע "ייעוץ ללא עלות" אז בתור בעל עסק עליך לתת משהו אחר שייתן לך יתרון

המלצה – להיות יצירתי לצאת מהקופסה להציע עסקה טובה יותר

שים לב:
במידה ודף הנחיתה של העסק היה ממיר ועשה את המוטל עליו ולפתע הפסיק, יכול להיות שהמתחרה שלך העתיק אותך או שהמתחרה מציע עסקה טובה יותר.

הסיבה התשיעית:

קהל יעד לא רלוונטי בעולם הקידום הממומן PPC קיימת הנחה שכאשר הגולש מקליק על מודעה אז הוא כנראה רלוונטי מאוד, זה מתקיים בערוצי פרסום מסוימים ובערוצי פרסום אחרים לא. כמו ברימרקטינג (שיווק מחדש) ובאנרים ברשת המדיה. ואנחנו עדים לתופעה שלמרות הגעה לקהל יעד לא רלוונטי עדיין מקליקים מגיעים לדף הנחיתה ונוטשים.

המלצה – לבדוק היטב שוב את קהל היעד ומונחי החיפוש.

הסיבה העשירית:

בקשת פרטים מרובה ומוגזמת בעצם כאשר הגולש מגיע מהמודעה לדף הנחיתה שם אנו מניעים אותו לפעולה מסוימת בד"כ השארת פרטים ליצירת קשר, נשמע ונראה טריוויאלי לחלוטין אך מה לעשות שלא לכולם זה נכון לדוגמא חלק מהגולשים מוצאים לנכון או מעוניינים בהשארת כתובת מייל שלהם, והכתובת חובה בדף הנחיתה אז מסיבה זו יעזוב הגולש ללא השארת פרטים.

המלצה – לבדוק כמה פרטים אנחנו מבקשים ולאפשר פרטים אופציונלים ושאינם חובה.

הסיבה האחת עשרה:

תקציב נמוך לפרסום כולם רוצים להשקיע מינימום ולהרוויח מקסימום אך לא תמיד זה כך, במידה ותקציב הפרסום נמוך גם התוצאות יהיו בהתאם = פחות חשיפה, פחות הקלקות, פחות המרות

המלצה – לשקול שוב את תקציב הפרסום ולבצע אופטימיזציה בפרסום ודף הנחיתה.

11 סיבות אלו, הינם בין האלמנטים הראשונים שיש צורך לבחון אותם לצורך ביצוע אופטימיזציה של דפי נחיתה. ידוע שלכל הנחה או מחשבה יש "יוצא מן הכלל" עם הלמידה וההבנה איך כל דבר משפיע בצורה כזו או אחרת על יחסי ההמרה אז אפשר לבסס את ההנחות לעובדות על ידי ביצוע AB TESTING

אסיים בברכה שמפרסם שואף אליה:
"שיפור מעולה ביחס ההמרה של דפי הנחיתה שלכם."