מה זה משפך שיווקי ולמה חייבים אותו בעסק ?

סנן שיווקי הידוע יותר בשם משפך שיווקי זו שיטה שיווקית לצורך הגדלת המכירות. וייצור נתיב מכירה החל מהשלב הראשון שבו לקוח פוטנציאלי נפגש אתכם כבמצב שאינו מכיר אתכם ואת השרות / מוצר שלכם, עד השלב שהוא הופך להיות לקוח משלם.

הסנן השיווקי (המשפך השיווקי) למעשה מנתב את קהל הלקוחות הרחב שהינם בעלי פוטנציאל רכישה ושאינו מכיר אתכם או את המותג שלכם, ומעביר אותו ארבעה שלבים של המשפך השיווקי עד לשלב הרכישה שהינו השלב האחרון.

כיצד לבנות משפך שיווקי נכון ? רוצים שנבנה עבורכם משפך שיווקי כזה בעבורך ?

ארבעת שלבי המשפך השיווקי הנפוצים:

  1. חשיפה ומודעות למותג – בשלב הראשון שהוא של ההיכרות הראשונית של הלקוח הפוטנציאלי בו הוא נחשף בפעם הראשונה לעסק שלך. חשוב לציין כי רובם של האנשים ימשיך הלאה ולא יתעכב על התוכן שלך יותר מדי, למרות זאת תמיד יהיו כאלה שנמשכו או משכת את עיניהם. בעצם לשלב זה יצירתיות מאוד גבוה שתכליל, תמונה או סרטון אטרקטיביים במיוחד ודרך לבלוט מעל האחרים.
  2. חקרנות ועניין – לאחר הצלחת השלב הראשון בו תפסת את עיניהם ועוררת אצלם את יצר הסקרנות. בשלב זה נוצר עניין ולכן הם מעוניינים לדעת עליך יותר. זה השלב המתאים לתת ערך מוסף איכותי ומקצועי של תוכן שיווקי (לא מכירתי). ידע, ערך, טיפים ותוכן שימתגו את המומחיות, את המקצועיות תהיה אוטוריטה עבורם ואת כל מה שהמוצר או השירות יכול לתת להם.
  3. מה הלקוח רוצה והאם הגיע לשלב בשל – בשלב זה ניתן לומר שהקהל שלך כבר חם כלומר הבשיל למכירה, חלק מהגולשים שנחשפו לתכנים שלך והבינו טוב מאוד, למה כדאי להם לרכוש ממך. למעשה הם הפנימו את יתרונותיך, תועלותיך, וכן גם את המקצועיות והיתרונות של השרות או המוצר שלך עבורם. בשלב זה מתלבטים ושוקלים את המשך צעדיהם – לעיתים זה מידי ולעיתים זה ממושך. בשלב זה צריך לייצר הנעה לפעולה שתיתן מענה ללבטים ותסגור את העניין.
  4. רכישה – השלב האחרון הגיעה והוא שלב הרכישה. השלב שכול עסק מייחל לו. ניתן לראות שהלקוח בתחילת המשפך השיווקי היה זר ולא הכיר אותך עבר תהליך שיווקי וכבר למד להכיר את השרות / מוצר ואת העסק שלך, פיתח אליו רגש והבין שזה מה שנותן לו מענה לצורך שלו. מבחינת המשפך השיווקי שלב הרכישה יכול להיות השארת פרטים בדף נחיתה, או הזנת כרטיס אשראי או הרמת טלפון – הלקוח הפוטנציאלי שהיה בתחילת המשפך השיווקי מבצע את מה שכיוונת אליו ומגיע לקצה המשפך השיווקי כלקוח מהמניין.

מודל זה מבוסס על גישה פסיכולוגית של Know > Like > Trust. בשלב הראשון הכירו את השרות / המוצר / מותג, לאחר מכן חיבבו אותו ולבסוף סמכו עליו מספיק כדי לבצע רכישה. המשפך השיווקי מספק שיטה סדורה לשיווק ובעזרתו ניתן לתת מענה לכלל צורכי הלקוח בכל שלב. כן, יש בהחלט הוכחות בשטח שהמודל הזה עובד.

איך LeadsMaker יכול לעזור לך בכל שלב של המשפך השיווקי?

  • בשלב הראשון של חשיפת המוצר או השירות – ניצור דפי נחיתה לעסק ונשתמש בהם לצורך קמפיינים בגוגל וברשתות חברתיות.
  • בשלב השני יצירת עניין וסקרנות – הכינו ניוזלטרים, מאמרים מקצועיים וסרטונים בעלי ערך ללקוחות הפוטנציאלים שהשאירו פרטים בשלב הראשון. ספקו ידע מקצועי , טיפים וברכו את המצטרפים החדשים מומלץ, להכין מס' ניוזלטרס ומספר מאמרים טרום שליחתם.
  • בשלב השלישי שיש כבר רצון והחלה ההבשלה – השתמשו באפשרויות השיווק השונות כגון סמס או דיוור ייעודי בהן תתנו הצעות שיווקיות אטרקטיביות אשר מעודדות רכישה.
  • ולבסוף, בשלב הרביעי והאחרון – הרכישה, מומלץ לשלב מערכת סליקה כדי לסגור עסקה בקלות ובמהירות.

סיטואציה והבנת המשפך השיווקי:

דוגמא לסיטואציה: שגב הידוע בכינויו שגב העייף מכיוון שתמיד מתלונן שאין לו כוח עלה לבקר בשעת לילה את סבתו בקומה הרביעית בלי מעלית הגיע לביתה מזיע ומתנשף מהמדרגות שעלה. כאשר ישב בסלונה החליט לקחת את עצמו בידיו ולעשות מעשה וחיפש בגוגל את המונח "כושר לעייפים" חיפוש בגוגל הניב את התוצאה של דף הנחיתה של העסק "אימון כושר במנוחה – אימוני כושר לעייפים"

מכיוון שהיה כבר עייף והשעה הייתה מאוחרת ולשגב לא היה נעים להתקשר והוא נוטש לטובת עוד סדרה בהוט.

השאלה המתבקשת האם ישנה דרך טובה יותר? בוודאי !

לקוח פוטנציאלי לא תמיד אולי בד"כ לא מוכן לצלצל או להשאיר פרטים בטופס צור קשר שלא לדבר על לעבור לדף יצירת קשר. לכן אחת האפשרויות הפרודוקטיביות היא להכניסו למעגל מתעניינים בעזרת סדרה של מסרים, טיפים, ניוזלטר ואחרים קרי משפך שיווקי שינתב את הלקוח הפוטנציאלי באמצעותם למצב שהלקוח מוכן כלומר: לביצוע רכישה / צלצול טלפון/ יצירת קשר.

מה זה משפך שיווקי ולמה חייבים משפך שיווקי בעסק